Dag 10 - Van Page naar Bryce Canyon

28 mei 2017 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Zondag 28 mei 2017 van Page naar Byron Canyon

Zo die nacht is om, de moeilijkheid is niet dat ik niet kan slapen, maar de avond duurt zo lang. In een motel of slaapzaal kan ik wat internet doen, wat rommel opruimen en de dag erna gaan voorbereiden. Kan vaak een kopje thee ofzo zetten, lekker douchen enz. en dan is het al snel tijd om naar bed te gaan. Nu kom ik de avond door met wat in de Walmarkt rond te hangen, wat rond de parkeerplaats te lopen, wat in de auto zitten enz. en het duurt lang. Er komen steeds meer campers op dit stuk van de P en ik denk dat ik goed veilig sta. Ik heb de buren verteld dat ik ook hier kom slapen en ze waren erg vriendelijk en beaamden dat het best kon. Uiteindelijk is het om 09.00 uur schemerig en ga ik in de auto proberen te slapen. Walmarkt is tot 24.00 uur open voor eventueel toiletbezoek, daarna weer om 05.00 uur, dus dat zal geen problemen opleveren. De verwachting is dat het niet koud zal worden, dus eerst slaap ik gewoon in mijn kleren, later in de nacht trek ik toch de slaapzak over me heen, net wat behaaglijker. De nacht gaat natuurlijk ook voorbij, waar ik bang voor was is niet gebeurd: kramp in mijn benen, als je dan je benen niet kunt strekken, moet er niet aan denken. Maar heb de hele nacht gewoon opgekruld kunnen blijven liggen. Om 05.00 uur naar de Walmarkt voor toiletbezoek en daar voor $1,- vijf minuten in een massagestoel gaan zitten om mijn rug weer recht te krijgen! Daarna nog even terug naar autobedje en werd toen pas om 08.00 uur wakker. Gelijk weggereden, richting Bryce Canyon.

Mijn eerste bedoeling was twee dagen in Page te blijven en Lake Powell stuwmeer te zien en de Rainbow Bridge te gaan kijken. Maar daar kun je alleen komen via een excursie met een boot (zoals Chrit ook al doorgaf) en dat kost me dan een hele dag (en ergens tussen de 125 en 150 $). Als ik hier twee dagen ben is dat nog altijd een goed plan, maar aangezien ik hier net langskom als het drukke Hemelvaartsdag-Memorialday weekend is zijn de prijzen om te slapen in Page en ver in de omgeving de pan uit gerezen. Ik heb daarom mijn plannen gewijzigd en Page van de agenda afgehaald. Helaas, maar soms moet je keuzes maken. Wel nog even gestopt bij de dam over de Colorado Rivier. Imposant bouwwerk en groot. Dan Page links laten liggen (eigenlijk was het rechts van me…..) en door richting Bryce Canyon Parc.

Halverwege mijn reis nog een afslag genomen naar het Pink Sand Dunes Parc, toen ik er aankwam bleek mijn ParkPas van $80,- hier niet geldig te zijn en moest ik entree betalen. Heb dat toch maar gedaan, had niet voor niks 15 mile extra gereden en ook nog 15 mile terug om weer op de juiste route te komen. Het is een soort duingebied, maar dan inderdaad beetje roze van kleur, heel apart om te zien. Hier ook wat rondgesjofferd en voordat ik wegging op een picknickbankje in de schaduw lekker geluncht uit de nog steeds goed gevulde koelbox.

Dan verandert het landschap weer, de kleuren blijven rood, roze, donkerrood, maar de vorm wordt grilliger, typisch iets voor Bryce gebied.

Bij de camping aangekomen was het behoorlijk druk. Moest op mijn beurt wachten en hoorde diverse mensen vragen of er nog plaatsen vrij waren en het antwoord was steeds nee, helaas en van de andere campings weten we dat deze ook vol zijn. Pfff….. ben ik blij met mijn vooraf gereserveerde plekkie! Ik mocht op de tentafdeling zelf een plek uitzoeken. Elke campingplek heeft een plek voor een auto en twee kleine tenten of een grote tent, een picknicktafel en een vuurplek. Plekje uitgezocht waarvan ik denk dat daar ‘s morgens vroeg niet gelijk de zon op komt. Tent opzetten ging goed, met dank aan Sjaak die het me geleerd had en ook aan Jo die me de gelegenheid gaf om het echt in mijn eentje vooraf uit te proberen. Ik wist gelukkig nog hoe het moest. Daarna luchtbed oppompen. Had in de Walmarkt een pomp gekocht en nu eens kijken of dat ook werkt. Luchtbed languit uitgerold op de picknicktafel en pomp aangesloten en aangezet. Veel lawaai, geen lucht erin…. Nog eens geprobeerd en nog eens en uiteindelijk de gebruiksaanwijzing erbij moeten nemen. Blijkt dat die pomp ook lucht UIT je luchtbed kan halen en natuurlijk had ik die optie gebruikt. Nu andere kant op en in een minuutje was mijn luchtbed vol, ging supersnel. Sja, je moet het maar net weten, voor de volgende keer weet ik het dus.

Er is hier (beperkt) wifi, maar probleem is dat ik gisteren en vandaag mijn I-Phone accu leeg heb gemaakt met foto’s maken en ook mijn I-Pad was al half leeg. Met mijn laptop had ik iets verkeerds gedaan in het laatste hostel (toen daar de stroom was uitgevallen) waardoor die ook bijna leeg was. En zowel in de auto op de P van Walmarkt, als hier in mijn tentje op de camping kan ik niet opnieuw opladen. En stom genoeg heb ik er niet aan gedacht om in de auto op te laden. Alweer wat geleerd om alert op te zijn de komende dagen als ik weer ga rijden.

Maakte me zorgen dat ik dan morgen in het Bryce Canyon Parc geen foto’s zou kunnen maken, dus ‘s avonds voor het slapen gaan rondje camping gedaan op zoek naar stopcontacten die ik kan gebruiken. In het toilet ! Alle spullen opgehaald en I-Phone, I-Pad en laptop aangesloten, moet ik natuurlijk wel erbij blijven, dus ben maar in een hoekje op de grond gaan zitten, want dat opladen duurt iets langer dan je denkt. Ondertussen ook op laptop reisblog in concept ingetikt.

Als de accu’s straks vol zijn ga ik lekker naar mijn tentje en morgen ga ik het Bryce Canyon Park bezoeken.

1. Jo:
    30 mei 2017
    Nu je auto gezien. Lijkt me een fijne auto, je reisverslag blijft imponeren , de foto,s natuurlijk ook.