Dag 25 - Los Angeles

12 juni 2017 - Inglewood, California, Verenigde Staten

Dit verhaal is inmiddels aangevuld met hoe het in het motel was.

**************

Geen idee wanneer ik het verhaal van deze laatste vakantiedag verder kan afmaken en opladen, misschien pas thuis.....

Maar ik ben veilig aangekomen op een paar km's af van mijn laatste overnachtingsplek (motel) en zit nu in een MacDonalds, Ik ga ervan uit dat er niks meer mis kan gaan en voor het geval er in het motel slecht internet is nu vast jullie geruststellen dat ik bijna thuis ben :)

De terugbrengplek voor de auto is in dezelfde straat als waar het motel is, dat wist ik niet toen ik het motel uitzocht, dus dat is een plezierige verrassing achteraf. Hoef ik daar in ieder geval niet naar te zoeken. Vanaf auto terugbrengplek heb ik een gratis shuttlebusje wat me naar het vliegveld brengt. Terugbrengen auto is dinsdag om 10.00 uur en mijn vliegtuig vertrekt pas om 17.00 uur, dus tijd genoeg.

**********

Ingecheckt in het motel. Men vroeg mij daar of ik in het motel moest wezen of in het hostel. Toen ik antwoordde dat ik een motelkamer had gereserveerd omdat het hostel volgeboekt was keek men verbaasd. Ze hadden nog voldoende vrije bedden over in het hostel. Erg vriendelijk meisje aan de balie. Ik mocht gratis de motelkamer annuleren en een bed op de slaapzaal boeken. Dat scheelde 60 dollar in prijs.....  ik heb dan wel niet de luxe en privacy van een eigen kamer, maar mijn koffers inpakken op een slaapzaal kan ook. Bleek een zaal met maar liefst 10 stapelbedden te zijn, dus 20 bedden. En slechts drie bezet toen ik er binnenkwam. Geen gasten, alleen koffers op de bedden. Ik heb dus gelijk gebruik gemaakt van het feit dat er nog niemand was en de koffers ingepakt. Toen ik eindelijk klaar was bedacht ik me dat het handig zou zijn om mijn huissleutels terug in mijn rugzak te doen voor als ik overmorgen thuis zou komen. Die had ik in het begin van mijn reis ergens veilig opgeborgen in.... eh eh waar ook alweer? Kortom ik heb alles twee keer in mijn handen gehad en de koffers twee keer leeggemaakt en opnieuw gevuld en geen idee wat ik met mijn huissleutels heb gedaan. Maar  geen nood, ik het thuis ergens reservesleutels, moet dan bij thuiskomst wel even over de schutting klimmen ;)

Mijn piepschuim koelbox en diepvriesdingetjes had ik op de slaapzaal achtergelaten met een briefje erbij dat dit om mee te nemen was omdat ik het niet kon meenemen in het vliegtuig. Hetzelfde met de hamer, die heb ik buiten ergens neergelegd. Toen ik een uurtje bij het zwembad was gaan zitten en terugkwam op de kamer was de koelbox al verdwenen, de hamer was ook vrij snel weg. Er was een meisje op de slaapzaal waarmee ik aan de praat kwam. Ze vertelde me dat er om 18.30 altijd een gratis maaltijd en een frisdrank werd gegeven aan hostelgasten en dat je daar dan op tijd moest zijn, anders was het op. Nou dat wilde ik wel eens meemaken. Dus ik mee. En inderdaad er stonden 3 bakken klaar, een met stukken rode en gele meloen, een met aardappelkroketjes en eentje met een soort van chips (warm) met saus, gelukkig niet pikant. Was heerlijk. Na de warme maaltijd nog meloen genomen en dacht dat dat het was. Nee, daarna kwam er nog cake (zie foto) wat meer gebak dan cake was. Ook gratis voor hostelgasten (niet voor motelgasten). Er staan op meerdere plekken koffie automaten en daar kun je de hele dag koffie/thee pakken. En morgenvroeg is er gratis ontbijt. Ben benieuwd. Dus al met al een goed hostel en dan ook nog supergoedkoop, mooie afsluiter.

Ben ook nog even doorgereden naar het autoverhuurbedrijf om zeker te weten dat ik morgen weet hoe te rijden. Is weliswaar op dezelfde straat, maar toch nog een paar km's verderop.

Koffers staan klaar, zijn precies op het goede gewicht. Had op de heenweg de kleine koffer (uiteraard gevuld) in de grote koffer gestopt en nu op de terugweg heb ik beide koffers apart. Wordt nog een heel gesjouw donderdag in de trein, maar dan heb ik tijd genoeg dus zal wel lukken.

1. Bergman:
    12 juni 2017
    Nou, dan toch nog even reageren nadat ik je laatste update gelezen heb.
    Ik hoop dat de hamburger ( ??) gesmaakt heeft. Het wordt nu dus nog een nachtje slapen ( als dat lukt ) in je laatste motel en dan de tijd doodslaan totdat je kunt inchecken.
    Goede thuisreis en veilige aankomst.
    de Bergman
  2. Marianne:
    13 juni 2017
    Ha, Bergman, jij komt niet vaak bij MacDonalds denk ik (en gelijk heb je....). Normaal ga ik er ook nooit heen alleen als ik internet nodig heb. En ik eet dan echt nooit een hamburger maar ik bestel een koffie of een frisdrank, in beide gevallen krijg je voor $1 een beker waar je dan zelf een halve liter koffie of frisdrank voor kunt tappen uit de automaten. Je mag zelf zo vaak navullen als je wilt (officieel maar 1x maar natuurlijk is er niemand die dat controleert ). Ik drink dan een paar slokjes van de koffie of de frisdrank en de rest laat ik staan. Je krijgt echt een halve liter koffie, idioot.... en bovendien kokend heet en niet lekker. Maar voor $1 kun je dan wel zo lang je wilt van hun internet gebruikmaken.
  3. Jo:
    13 juni 2017
    Nou het zit er bijna op , dat sleutel-verhaal komt me bekend voor ,gebeurt mij regelmatig , zelfs als ik van thuis weg ga , ik hoop dat je niet hoeft te klimmen .
    Dus woensdag ben je terug , benieuwd: naar het live-verslag van deze indrukwekkende reis goeie vlucht terug en tot gauw