Dag 12 - Vervolg Bryce Canyon Parc

30 mei 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Dinsdag 30 mei 2017.

De tweede nacht van in totaal 3 nachten hier op deze camping geslapen. Omdat het om 19.30 ongeveer duister wordt en om 20.00 uur helemaal pikdonker is, was het een lange avond en lange nacht. Er is hier op de camping totaal geen verlichting, dus je moet je weg met een zaklampje zoeken. Ik ben in de tent gebleven en geprobeerd wat te lezen vanaf mijn pas opgeladen I-Pad.

Om 09.00 uur ‘s morgens weer weg, de camping is behoorlijk leger dan toen ik hier aankwam. Het drukke weekend is voorbij en dat is te merken. Gelukkig maar dan heb ik goede hoop dat ik die drie nachten ergens volgende week niet in de auto hoef te slapen maar wel een plekje zal vinden. Waar ik gereserveerd had is totaal gesloten wegens boomziekte en alle reserveringen zijn geannuleerd dus veel mensen zoeken een nieuwe campingplek. In de auto slapen in dat gebied zal te koud zijn, dus ik moet nog wel wat vinden.

Vandaag met de auto het Bryce Canyon Parc in, gisteren al wat gezien en ik weet waar ik vandaag heen wil. Daar komen geen shuttlebusjes. Het is wederom prachtig. Mooie groene bossen wisselen af met verbrande bosgebieden en om de zoveel miles is er een plek waar je kunt parkeren en kunt rondkijken, ook richting de hoodoos en het mijlenverre uitzicht. Veel foto’s gemaakt, Moet een mooie herinnering zijn als ik die thuis nog eens bekijk en eventueel hier en daar uitvergroot. De meeste foto’s zijn daar scherp genoeg voor. Geen idee of dat ook op deze reislog kan.

Als ik ergens rustig op een bankje van het uitzicht zit te genieten zie ik opeens een poema, of eigenlijk zie ik hem niet en toch ook weer wel. Er vliegt of rent namelijk iets in mijn oog en ik krijg het er met wrijven niet uit. En als het in mijn oog zit zou ik het toch moeten zien, maar ik zie niks. Het begint behoorlijk te irriteren en rood te zien, maar krijg het niet zelf opgelost. Het kan geen vliegje zijn want het verrekt van de pijn en moet dus iets groots zijn en en het kriebelt ook nog, dat zullen de haartjes van de poema zijn, vliegen hebben geen haartjes. Ik vraag aan paar omstanders of ze me willen helpen, maar die (waarschijnlijk terecht) beginnen er niet aan en verwijzen me door naar een Ranger in een van de informatieposten. Dat heb ik ten einde raad maar gedaan. Voelde me een beetje stom om dat aan een ranger te vragen, maar het begon steeds meer pijnlijk te worden. Uiteindelijk bleek dat ik er goed aan gedaan had naar een hulppost te gaan, men was super vriendelijk. Ik kreeg wat koels te drinken en na een eerste inspectie heb ik moeten spoelen met een oogglaasje. Daarna hebben ze nog wat gefreuteld en uiteindelijk is de poema eruit gekomen. Hmm…. Grootte viel me tegen, kon dat zo pijnlijk zijn? Nog wat gekletst met de rangers, die willen altijd weten waar je vandaan komt en waar je naartoe gaat. Al met al is het goed afgelopen.

Daarna mijn route in het park vervolgd. Heel veel moois gezien, vandaar dat er veel foto’s zijn. Het waait al weer de hele dag en het is bijna helemaal bewolkt. De bewolking was voorspeld en daarom heb ik gisteren al besloten om de sunrise te vergeten. Zou dan om 05.00 uur op moeten in de vrieskou en dan zonder meer kleren als waar ik in slaap op de rotswand in de kou moeten constateren dat er niks te zien zal zijn van de zonsopgang, want het is bewolkt. Dus lekker in de slaapzak blijven liggen. T-shirt Route66 hield me figuurlijk warm en letterlijk zorgde het ervoor dat ik niet bevroor, maar warm, nou nee….

Eind van de middag op weg naar huis nog een spookstadje bezocht, dat ligt eigenlijk tegenover de camping, dus heb er niet voor om hoeven rijden. Op de camping is nog leger dan toen ik vanmorgen wegreed. Morgen zal het nog leger zijn want dan vertrek ik ook. Het wordt donker bewolkt, ik hoop dat het niet gaat regenen, want dan heb ik morgenochtend een natte tent om in te pakken. Verwachtte temperaturen voor komende nacht: 1-3 graden boven nul.

Morgen vertrek ik naar Zion National Park en dan rijd ik door naar Las Vegas alwaar ik voor 2 dagen een motel heb geboekt (met een echt bed). In Las Vegas zijn de temperaturen zowel overdag als ‘s nacht behoorlijk hoger.

1. Jo:
    31 mei 2017
    Weer mooie imponerende foto,s , ik hoop voor je dat het je het warm genoeg hebt in je tentje , denk vooral aan het goed indekken van je rug , Grjo
  2. Hop:
    1 juni 2017
    Mooi reisverslag en zeer mooie natuur foto's! Ik geniet mee van je reis....
    Groetjes
  3. Bergman:
    3 juni 2017
    Hoi Marianne, ben net terug van de repetitie want we hebben komend weekend 3 dagen concert dus is het aanpoten. Is dus niet dit weekend. Maar van aanpoten weet jij alles want op die ene rustdag na bij het zwembad doe je niets anders. Chapeau!!
    Je hebt nog heel wat kilometers af te leggen dus van ontspannen zal niet veel komen maar daar ben je ook niet voor gegaan. Fantastisch wat je allemaal ziet en meemaakt. om jaloers op te worden maar dat doe ik niet want ik ben heel blij voor jou dat het allemaal redelijk naar wens gaat. Geniet maar lekker verder de Bergman
  4. Hop:
    3 juni 2017
    Hier juist gedaan met werken. Was vandaag behoorlijk warm, nu nog 19 graden. Uit je reisverslagen zie ik dat alles heel goed meevalt, geniet verder van alles. Groetjes