Dag 14 - Vervolg Las Vegas

31 mei 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Donderdag 1 juni 2017.

Al twee weken op reis, dus een prima moment voor een rustdag. Heerlijk geslapen in een Kingsize 3-persoons bed, heerlijk ontbeten, soort van buffet met veel fruit en joghurt-achtige toetjes, ik heb zelf mijn wafels gebakken (heerlijk warm met stroop), wat scrumbled eggs erbij, koffie, verse jus d’orange, pfff…. dat is wel wat anders dan zachte broodjes met jam en water. Maar om eerlijk te zijn smaken broodjes met jam in een prachtig natuurgebied ook heerlijk !

Ik ga niet meer terug naar het centrum van Las Vegas, heb het gisteravond in een uurtje wel gezien, eigenlijk geen plek voor mij, maar wel leuk om even gezien te hebben, maar hoef er niet naar terug. Blijf dus vandaag in het motel hangen en neem een dag rust. Wifi is gelukkig prima hier en al mijn apparaten zijn vannacht volledig opgeladen. Dit keer zat ik niet wachtend op de grond van een toiletruimte, maar lag ik tijdens het opladen heerlijk in een echt bed. Hoewel ik het bed, de prive douche en toilet, de koelkast, het zwembad zalig vind mis ik nu al de natuur, de parken. Dus morgen weer snel weg hier uit Sodom en Gomorra en terug naar de natuur.

Na het relaxte ontbijt ben ik naar het zwembad gegaan, was nog bijna niemand om 10.00 uur, heb uitgerekend waar er straks de meeste schaduw kan zijn en heb me daar geïnstalleerd. Goede plek want na een half uurtje begon de temperatuur al behoorlijk op te lopen. Zwembadwater was heerlijk, voelde 1 seconde beetje koud aan en daarna was het verfrissend en heerlijk om af en toe even af te koelen. Mijn plek was in de schaduw, maar met 33 graden is dat ook warm. Ik heb tot een uur of 14.00 zitten kijken naar de anderen, af en toe een plons in het water, beetje gelezen op mijn I-Pad en beetje geslapen.

‘s Middags met de laptop naar een buitenzitje onder een parasol het reislog bijgewerkt van twee dagen. Daarna terug naar de kamer, weer even onder de douche en dan op zoek naar vervangende slaapplek voor de geannuleerde drie nachten, Vannacht slaap ik nog hier maar daarna heb ik 3 nachten nog niks. Het is voor vrijdag-, zaterdag- en zondagnacht, dus weekend, dus moeilijker dan midden in de week.

Eerst naar campings gezocht, wil gewoon een vervanging voor mijn geplande drie nachten op de geannuleerde camping en dan middenin Sequoia Parc. Maar natuurlijk is alles volgeboekt en het enige wat ik kon vinden waren campings die niet aan reserveren doen en gewoon wie het eerst komt wordt geholpen. Gewaarschuwd werd dat deze eventuele vrije plekken meestal al om 08.00 uur ‘s morgens weer weggegeven zijn, dus dat gaat me niet lukken want ik moet eerst hele dag rijden voordat ik bij een camping aankom.

Daarna wederom gezocht naar goedkope hostels of motels en uiteindelijk de keuze gemaakt om morgenavond in Bakersfield te slapen in een motel en de daarop volgende twee nachten in een klein plaatsje aan de rand van het Sequoia Parc, dan rijd ik gewoon elke dag een paar km op en neer om het park in te komen, geen probleem. Dat betekent dat ik de drie koude nachten in dat gebied in een gewoon bed slaap en geen kou hoef te lijden in mijn tentje, op zich ook geen slecht vooruitzicht. Bovendien betroffen dit campings met alleen toiletten (gaten in de grond met een huisje erboven) en verder geen douches of anderszins iets van faciliteiten. Je moet zelfs je eigen water meenemen. Leek me wel spannend om in een tentje te slapen en al je levensmiddelen in de BearBox weg te bergen en dan snachts bij elk geluidje denken dat er buiten er een beer rond loopt, maar ben toch ook wel blij dat ik een wat meer relaxte plek heb om de avonden en nacht door te brengen. Vooral de avonden zijn lang als je in het donker in je tentje probeert wat uurtjes te doden met lezen en verder niks kunt.

Vandaag dus niet veel gedaan, maar heerlijk mezelf verwend met luieren. Ben zelfs beetje verbrand (beetje maar, niet pijnlijk), terwijl ik toch al de tijd in de schaduw heb gezeten, gelegen. Morgen wordt een vermoeiende dag, veel km’s rijden eerst naar Death Valley en dan stukje zelfde weg terug en door naar Bakersfield. Verwacht veel hitte morgen overdag, dus er staat veel water klaar in de koelkast en de diepvriesdingetjes liggen in het vriesvak om morgen de koelbox koud te houden.