Dag 18 - Van Dinuba naar Groveland

5 juni 2017 - Groveland, Verenigde Staten

Maandag 5 juni 2017.

Krijg het zowaar klaar om pas om 08.00 uur wakker te worden en nog even na te slapen tot bijna 09.00 uur. Dan eruit, broodje jam en kopje thee (heet water uit de magnetron), opruimen en op weg. Natuurlijk eerst even tanken, ik houd de benzinetank het liefst zo vol mogelijk, liever paar keer extra een beetje tanken dan zonder benzine te komen. Ik heb ook nog eerst bij de MacDonalds met een traag werkende Wifi gekeken hoe ik moet rijden, soort routeplanner en dat opgeschreven, als de GPS dan weer uitvalt ben ik beter voorbereid.

Onderweg naar Groveland (mijn slaapplek voor de komende twee nachten) ben ik paar keer gestopt, leuke kleine dorpjes met oud uitziende huisjes in de Western sfeer. Of zomaar ergens gestopt waar het uitzicht mooi is.

Met al dat gestop en gelanterflanter in een paar dorpjes kom ik pas halverwege de middag in Groveland aan. Het hostel bestaat uit een paar houten gebouwtjes, elk gebouwtje heeft een slaapzaal (5 x stapelbed, dus 10-persoons) en een goed uitgeruste keuken en een twee badkamers. Ziet er best luxe uit. Van de 10 bedden is er slechts een bezet (daar ligt een volle rugzak op), dus ik kan uit 9 andere bedden kiezen. In de loop van de middag zie ik nog 3 keer iemand bij mij op de slaapzaal binnenkomen, een jongeman uit België, eentje uit Nieuw Zeeland en eentje uit Engeland. Allemaal jonge jongens, vriendelijk en beleefd en nieuwsgierig naar waar iedereen vandaan komt en waar men al is geweest. Ik Loop nog even het dorp in, haal wat te eten bij de supermarkt, voor ‘s avonds een magnetron maaltijd en wat nieuw broodbeleg (soort creme freche achtige zuivel) voor lunch en ontbijt voor in de koelbox.

Dan zoek ik uit hoe het internet in dit hostel is, lijkt hier ook knudde, maar straks nog maar eens proberen. Ik zoek een koel buitenplekje op en tik mijn reisverslagen van de afgelopen twee dagen in een tekstverwerkeringsprogramma. Bedoeling is om ze daarna binnen in de slaapzaal op internet te zetten. De foto’s weet ik niet van of dat gaat lukken, want van de bomendagen dat zijn er teveel, die moet ik eerst nog uitzoeken. Als ik weer naar binnen ga is er helaas nog steeds geen Wifi verbinding en dat komt ook in de loop van de avond niet meer, helaas.

Er komen nog 2 (los van elkaar) meisjes op de kamer en een vriendengroepje van 4 jongens en daarmee zijn alle bedden gevuld. Altijd leuk om te horen waar men vandaan komt en vooral te horen als ze al in het park zijn geweest waarnaar ik nog wil gaan, om wat tips te krijgen wat ik wel/niet moet opzoeken.

Morgen en overmorgen (di en woe) dus het Yosemite park en woensdagavond slaap ik in San Francisco. Dan zijn de parkdagen beetje over en komt het einde van mijn roadtrip al in zicht. Paar dagen San Francisco, dan twee dagen om naar Las Angeles terug te rijden langs de kust, met uitzicht op de Pacific Ocean en de laatste dag in een motel in Las Angeles om al mijn spullen uit de auto in mijn twee koffers zien te krijgen…..

1. Jo:
    7 juni 2017
    Luister naar Breakfast in America van Supertramp , nav je foto's van de verschillende ontbijten die je stuurde , vooral die foto met de zelf te bakken wafels zag er aantrekkelijk uit
    Ook vandaag weer 100% Amerika , sorrie States , bij het kijken en lezen van je tekst en foto's .