Dag 20 - van Groveland naar San Fransisco (Oakland)

7 juni 2017 - Oakland, California, Verenigde Staten

Woensdag 7 juni 2017.

Dag 20 – Van Groveland naar San Fransisco

Lekker uitgeslapen, tot half acht, wow…. Dan wil ik gaan douchen, maar alle douches zijn bezet, dus ik kruip terug in mijn bed. Uiteindelijk pas rond 10.00 uur vertrokken richting San Fransisco. Dat is een lange weg over de Interstate 120, wel met heel veel bochten en stijgingen en dalingen, dus schiet niet echt op. Heel af en te kun je 55 miles rijden, maar meestal maar 30-40.

Ik slaap in Oakland in een motel, daar kan ik de auto voor de deur parkeren, gratis. Als ik in SF zou slapen kost parkeren van de auto me per nacht meer dan het goedkoopste hostel. Nu heb ik de luxe van een kamer en badkamer voor mij alleen en het treinstation is op 5 minuten loopafstand. Ik kom een uur te vroeg aan en kan nog niet inchecken. Blij dat ik het motel gevonden heb laat ik de auto daar achter en ga lopend de buurt verkennen. Nou ik ben een paar honderd meter de ene kant opgelopen en heb me toen bedacht dat ik in een wijk was waar ik liever niet loop, dus terug naar het motel en in de auto gewacht. Er zijn hier nergens winkels of anderszins plekken waar je wat kunt eten of drinken, alleen maar oude vervallen huizen en heel veel autobedrijven. De meesten met alleen maar wrakken voor de deur. De straat ligt vol met afval en het onkruid groeit overal erg hoog. Er zitten zwervers bij elkaar gehokt op diverse plekken en als ik in de verte de zoveelste slaap comune van zwervers ontdek besluit ik dus terug te keren naar het motel.

Als ik dan eindelijk ingecheckt ben blijkt de kamer super netjes. Ik had tijdens het wachten al gezien dat ze in diverse kamers nieuwe vloerbedekking aan het leggen waren en stelde me voor dat ik dan net een kamer zou krijgen waar de vloerbedekking vies en uitgesleten zou zijn….. Maar nee, nieuwe badkamer met een high-tech douche met allerlei snufjes, schoon bed, koelkast en microwave en goed werkend wifi, prima !

‘s Avonds, nou ja einde van de middag loop ik nog even de andere kant op, tegengesteld aan het zwerversgedeelte, volgens de motelbeheerder is daar twee huisblokken verder het treinstation. Hij had me overigens ook geadviseerd om niet naar de andere kant te gaan, dus niet naar het zwerversgedeelte. Attent maar te laat, ik had het al gezien.

Nu dus de andere kant op en inderdaad binnen 5 loopminuten ben ik bij het treinstation. Even uitgezocht hoe dat werkt met kaartjes enzo voor morgenvroeg. Kon zonder kaartje te kopen nu niet het station naar binnen waar ik wel wat winkeltjes verwacht, dus dan maar terug naar het motel en brood gegeten en op tijd naar bed.

If you're going to San Francisco, be sure to wear some flowers in your hair…..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jo:
    8 juni 2017
    Ik draai nu bij het lezen van je verslag de plaat lets go to SanFrancisco van de flowerpotman , kende wel het nummer , maar wist niet welke groep dit lied zong
    Fijn dat je een aardige plek gevonden hebt , hoe lang is het met de trein naar San Francisco ?
    En met die bloemen in het haar moet het zeker lukken , en inderdaad Scott Mckenzie zingt in het lied San Francisco dat je flowers in je haar moet hebben , om aardige mensen te ontmoeten , maar dat zal wel lukken , kijk uit naar foto's van die Hippie-stad , als daar nog iets van te zien is , geniet ze verder.
  2. Jo:
    8 juni 2017
    Zag net de fotos van het flower-power meisje , daarna de foto van Hotel California , nou dat nummer van The Eagles ga ik nu ff luisteren , heb ik heel leuke herinneringen aan
  3. Marianne:
    9 juni 2017
    Van motel metrostation naar overkant water (Bay Bridge) en dus naar SF is slechts 3 stations, ik denk alles bij elkaar 15 minuutjes. Motel ligt vlakbij de Bay Bridge dus Motellocatie is (afgezien van de vele zwervers) prima. Scheelt me veel parkeergeld voor de auto voor drie dagen en nachten.