Dag 4 - Van Indio naar Kingman

22 mei 2017 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Het begint gewoonte te worden dat ik ergens tussen 05.00 en 06.00 wakker ben. Ik kan hier in het motel op een later tijdstip ontbijten maar ik kies ervoor om op mijn kamer een soort van koffiebroodje te eten met een kop thee en dan op weg te gaan. Wil voor het te warm wordt een wandeling maken in het Joshua Park. De receptionist had me verteld hoe ik moest rijden om bij de ingang van het park te komen, dat was nog wel een flink stuk rijden, maar wel richting Kingman, mijn einddoel van vandaag.

Benzinetank staat op half leeg, dus eerst even voltanken. Dat gaat goed, kon nergens op het dashbord een knopje vinden om de benzinedop te kunnen openen dus ben van plan dat te vragen bij het tankstation. Blijkt dat dit er niet op zit. Tankdop kan iedereen openen, geen slot erop. Duh…. Voelde me wel een beetje blond toen ik dat zag. Tanken was goedkoop, lijkt wel een beetje op thuis als ik gas tank :)

Yeah… mijn eerste park! Ik rijd onder langs het Park en ga dus via het Cottonwood visitor centre naar binnen. Ik probeer zo snel mogelijk mijn auto kwijt te raken en ga verder lopend met een kleine rugzak met 2 flesjes water. Ik maak er een rondje van ongeveer 2 uur en ondanks de al merkbare warmte heb ik genoten !! Al snel kom ik erachter dat ik mijn iphone in de auto heb laten liggen dus geen foto’s kunnen maken. Gelukkig heb ik wat folders meegenomen uit het visitor centre en uiteraard zitten de mooie plekjes ook in mijn hoofd opgeslagen.

Het is een lange rit naar Kingman en dit park is voor mij geen hoofdbestemming, dus na een paar uurtje in de hitte zoek ik mijn airo-auto weer op. Een prachtige dag gehad. Veel autorijden, maar mooi om te doen. Eerst de Insterstate 10 en daarna de US Highway 93, prachtige weg…… lijkt een beetje op de Franse binnenwegen, heuveltje op en heuveltje af en verre uitzichten. Alleen geen zonnebloemen of koolzaad maar wederom woestijn en bergen. Prachtig….. en de auto tuft gewoon door op cruisecontrol. En nee hoor John, ik val er niet bij in slaap, veel te mooi uitzicht hele weg.

Begin van de avond kom ik aan bij het motel. Ouderwetse boel, maar schoon bed en schone douche, verder niet veel bijzonders. Gelukkig wel een ijskast op de kamer en een microwave, verder niets. Er zijn zelfs geen handdoeken, dus die ga ik toch maar even vragen bij de receptie. Men is daar lang niet zo vriendelijk als in Indio. Handdoeken worden nagebracht en ik kan eindelijk onder de douche. Ook hier is het boven de 40 graden. Hier is geen zwembad, helaas.

Na het douchen ga ik lopend op zoek naar eten. Er zijn erg veel tankstations hier en allemaal hebben ze met grote neonletters als reclame FOOD. Maar dat blijkt dan alleen maar chips en nootjes en frisdrank en alcohol te zijn. Zelfs geen koekjes ofzo. Ik ben kei kapot, dus ga gewoon slapen zonder te eten en besluit morgenvroeg ergens lekker uitgebreid te ontbijten. Ik blijf hier twee nachten en op de agenda voor morgen staat o.a. ook inkopen doen bij de Walmarkt. Dan zal ik wat extra voorraad houdbaar eten inslaan.