Dag 5 - Vervolg verblijf Kingman

23 mei 2017 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag dinsdag, daar moest ik eerst over nadenken, ik heb eigenlijk geen idee meer van data en ook niet zo van de klok. Ik sta op als ik wakker word en ga slapen als ik omval. Maar vandaag is een relexte dag. Ik slaap komende nacht ook hier, dus kan lekker de rommel de rommel laten. Ik ben met veel moeite blijven liggen tot half acht. Dan moet ik er echt uit, Kingman roept !

Bedoeling is om Amerikaans te ontbijten. Als ik vertrek met de auto (motel ligt net buiten Kingman) heb ik geen idee wat te verwachten. Ik heb de navigatie ingesteld op het Route66 museum en verwacht dan beetje in het centrum uit te komen. Nou centrum is een te groot woord. Kingman bestaat uit hoogstens drie hoofdstraatjes met voornamelijk veel antiek en rommelwinkeltjes, gelukkig totaal geen souveniers toestanden. Het Route66 museum is op de hoek van dit -centrum- en als ik daar parkeer zie ik aan de overkant een jaren 50-60 uitziend soort cafetaria. Het is een Mr. D’s en ik ga op goed geluk naar binnen.

Wow….. wat een leuk ding, echt alles is roze en mintgroen. Geen stukje op de muur wat niet bedekt is met tierelantijntjes en prullaria uit de jaren 50-60. Er komt gelijk een serveerster op me af met de gebruikelijke Hello, how is your day? Ik mompel iets van Breakfast en dan krijg ik een LP als menukaart. De keuze valt op pannenkoekjes met blauwe bessen en slagroom?? en koffie. Ziet er op de foto als niet al te veel uit en ik bedenk dat ik dan daarna nog wat anders kan bestellen.

Krijg een GROTE beker koffie en er is tijdens het eten paar keer gevraagd of ik een bijvulling wil. Pfff… als ik deze beker op heb, heb ik koffie genoeg gehad voor vandaag. Dan komt mijn bestelling….. wow….. zie foto. Veeeeeeel maar heerlijk en alles opgegeten. Kon toen wel geen pap meer zeggen dus nog wat anders bestellen was echt onmogelijk. Toen ik naar het toilet wilde gaan bleek de -ladies- in onderhoud te zijn en ben ik bij de -men- gaan kijken. Daar hing het vol met mooie dames, Marylin Monroo en andere schone ladies uit die tijd. Daar werd ik toch wel nieuwsgierig van, zouden de -ladies- ook die damesfoto’s hebben of hebben die mooie mannen? Dus snel even gekeken en inderdaad zoals ik al vermoedde, als je op het damestoilet zit kijk je uit op allemaal knappe kerels uit de jaren 50-60.

Na het overheerlijke ontbijt naar het Route66-museum. Daar heb ik toch wel een tijdje doorgebracht. Interessant om te zien en soms ook al herkenbaar vanwege wat ik in Sittard al had opgezocht ofwel van wat ik tot nu toe al gezien had. Ook veel auto’s uit die tijd. Een van die oude auto’s had al airco, modern hoor (zie foto).

Bij een filmpje over de Route66 stond een gezegde waar ik het voor 200% mee eens kan zijn:

“….all the golden lands ahead of you and all kinds of unforseen events wait lurking to surprise you and make you glad you’re alive to see….. “

Na dit museum ben ik het minicentrum ingewandeld en hier en daar wat rariteiten winkeltjes bezocht. Het ene winkeltje verkocht bruidsjurken en het andere had een hele uitstalling van Kerstartikelen. Xmas is early this year…. Op zoek gegaan naar het oudste nog levende iets hier in Kingman, dat is een 200 jaar oude Mesquite boom. Staat gewoon ergens bij iemand in de tuin.

Na de middag op het heetst van de dag, wat denk je, ja precies, tijd voor een siesta dus terug naar de auto en even terug naar het motel. Later op de middag nog het Mohave Museum of History and Arts bezocht met veel info en foto’s van de verschillende indianenstammen die vroeger in dit gebied leefden. Daarna ook nog even naar het Kingman Railroad museum maar dat was gesloten op dinsdag.

Toen was het tijd voor iets anders waar ik al weken naar uitkijk. Bij de voorbereidingen voor deze reis had ik altijd in mijn achterhoofd dat alles wat ik niet kon meenemen of zou vergeten, dat zoiets altijd voor weinig geld bij een Walmarkt te koop zou zijn. Nu was het dus zover. Met een lege winkelwagen naar binnen en hoe zou ik eruit komen??

Wel, het is simpel, zie het als een Action, het is alleen veel groter, maar verder gelijk, alles is spotgoedkoop en vliegt vanzelf je kar in als je ernaar kijkt. Zo kwam ik buiten met o.a. een piepschuim koelbox, 3 icepacks om de koelbox koud te houden, een verrekijker, een pomp voor mijn luchtbed, een selfiestick, een grote badhanddoek, 3 flessen van 5 liter drinkwater, een koffie-thee-beker, en diverse levensmiddelen van het genre lang houdbaar en geen koken nodig. O ja en niet te vergeten: een klauwhamer voor het inslaan en uittrekken van tentharingen bij eventuele harde ondergrond.

Zo, ik kan kamperen !

Oh ja, over kamperen geschreven. Kreeg een leuk berichtje van de camping waar ik 2-3-4 juni had gereserveerd in het Sequoia park. Ik was superblij dat ik paar weken geleden daar voor mijn tentje een plekje had weten te krijgen, het is daar altijd snel volgeboekt en hotels zijn niet te betalen. De inhoud van het emailtje kwam er op neer dat mijn reservering was geannuleerd.

“the campground will remain closed until further notice due to unforseen numbers of hazardoud trees etc etc “

Kan ik dus voor die drie nachtjes op zoek naar iets anders en met mij vele anderen. Dat zal niet gemakkelijk zijn, maar komt tijd komt raad. Het Sequoia Parc is eigenlijk het hoogtepunt van mijn reis, het zou fijn zijn als ik dan niet in de auto hoef te slapen.

Terug in het motel een magnetronmaaltijd macaroni met broccoli opgewarmd en dat smaakte eigenlijk heel goed. Daarna eindelijk begonnen aan de achterstand wegwerken van mijn reisblog.

Morgen vertrek ik over de route 66 naar Williams. Ik wil vroeg op pad en misschien nog even eerst ontbijten bij Mr D’s. Geen idee hoe laat die open gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bergman:
    25 mei 2017
    Nou, nou wat een belevingen maak je mee. Is alles een beetje zoals je had gehoopt? Alle indrukken en omgeving tussen steden enz. Ik ben benieuwd of je je toevallig ook nog hebt laten uitleggen hoe dat monsterachtige ding wat "car cooler "heet functioneert.
    Heeft jou navi geen oortelefoon aansluiting? Zou met de zon op het scherm misschien helpen als je wat hoort zonder dat je moet kijken. Overigens, ik gebruik mijn Cruise Control niet als ik 's nachts de lange afstand van bij mij thuis naar Nederland overbrug. Daarom ga ik dan over provinciale wegen. Maar het is jou wel toevertrouwd dat je zeer attent rijd en geniet van de omgeving en dus niet slaperig wordt.
    Ik ben zeer benieuwd naar je volgende samenvatting van een aantal dagen.
    Heb veel plezier en ik hoop dat alles goed met je blijft gaan.
    De Bergman