Dag 2 - vervolg verblijf in Los Angeles

20 mei 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Ik heb wederom goed geslapen, maar lig weer om 06.00 uur klaarwakker. Vandaag sta ik toch maar gelijk op en ga in een van de openbare ruimtes wat opzoeken op internet. Ook wat ingetikt voor mijn reislog, dat wil ik vanavond afwerken. Om 07.00 uur hetzelfde heerlijk ontbijt als gisteren, lekker rustig in de eetzaal.

Vandaag ga ik naar Koreatown, nog eens terug naar Santa Monica, Venice beach en naar een van beroemdste boekwinkels van USA en ook wereldwijd wel beroemd.

Omdat het te vroeg is voor de boekwinkel ga ik eerst op zoek naar Koreatown, letterlijk op zoek, maar kon het niet vinden. Natuurlijk vond ik wel Koreatown maar de kleine winkeltjes en de marktgebouwen niet. Vaker gevraagd maar niemand wist waar ik het over had. Misschien iets van vroeger wat nu niet meer is? Na meer als een uur lopend gezocht te hebben geef ik het op en ga ik richting boekwinkel: The Last Bookstore. Als boekenidioot zoek ik altijd speciale boekwinkels op en deze kan ik dus echt niet links laten liggen. Een zeer bijzondere winkel, komt minstens in mijn top3 van bijzondere boekwinkels…… Ik heb veel foto’s gemaakt, kan Jo de boekenman op de foto’s zien wat hij gemist heeft :)

Na de boekwinkel nog eens terug naar Santa Monica. Weer de lange metroreis en weer erg druk daar. Het strand is nu ook druk, ziet heerlijk verfrissend uit al die mensen in de zee, pardon, in de Pacific Ocean heet dat. Gisteravond in donker me niet gerealiseerd dat ik hier aan de rand van de Pacific Ocean stond…… dat is weer eens wat anders als de Noordzee, de Waddenzee of de Middellandse Zee. Ik realiseer me dat aan de andere kant van deze oceaan Vladivistok ligt, van daaruit heb ik paar jaar geleden deze kant op gekeken en me afgevraagd of ik ooit mijn droomreis zou kunnen maken. Ja dus :)

Het is midden op de dag en de zon schijnt behoorlijk. Ik drink me wat af, water uiteraard, flesje al paar keer opnieuw gevuld. Bedoeling was (thuis bij regen uitgedacht en op de agenda gezet) om hier een fiets te huren en dan op de fiets naar Venice beach te rijden. Fietsverhuurbedrijf wel gevonden maar even uitgesteld tot een later tijdstip. Lijkt me geen goed idee om op het heetst van de dag midden in de zon te gaan fietsen. Mijn nek is al beetje gevoelig van zon van gisteren en ik heb geen zin om die helemaal te laten verbranden. Ik ga ergens in de schaduw genieten van het uitzicht (veel mooie vrouwen die veelal vergezeld zijn van erg mooie mannen) en van de diverse straat optredens. Er zijn hier muzikanten, rappers, tekenaars enz. en veel van die stilstaande levende standbeelden. Ik zit hier heerlijk op mijn prive terras in de schaduw (met gratis koel water in plaats van een gekocht drankje van minimaal 6$).

Tussendoor ook nog even naar het winkelcentrum van Santa Monica, alleen maar winkels met dure merknamen, niks voor mij, maar wilde het toch even zien. Tegen 16.00 uur besluit ik om mijn fietstoer van de agenda te schrappen. Venice beach zal niet veel anders zijn als Santa Monia beach, veel mooie mensen, zien en gezien worden. Maar ik houd het hier voor gezien en ga lekker terug naar mijn hostel voor wederom een kleine siësta.

Na de siësta even wat eten (pizzapunt met de grote van wat wij een normale pizza noemen) en dan terug naar het hostel om mijn reislog bij te werken en nog wat op te zoeken voor morgen. Zondag vertrek ik namelijk uit Los Angeles, ga mijn huurauto ophalen en ga aan mijn rondreis beginnen.

1. Bergman:
    21 mei 2017
    Hoi Marianne, het is hier een mooie ochtend en bij jou is het nu een diep zwarte nacht. ik hoop dat je goed zult slapen en daardoor goed uitgerust aan je trektocht met je (Amerikaanse ? dus automaat) huurauto kunt beginnen. wat je tot nu toe verteld hebt is alleen maar goed nieuws en je geniet zo te horen met volle teugen. ik hoop dat dat zo blijft en daar ga ik ook van uit.
    Heel veel plezier verder en geniet ervan. Je hebt het je verdient.
    de Bergman
  2. Jo:
    22 mei 2017
    Zoals Bergman schrijft alleen maar goed nieuws en je maakt me nieuwsgierig naar foto's of verhalen van the last bookstore .
    Hier is het inderdaad mooi weer , gisteren met de fiets op pad geweest op zoek naar het huis van een vrouw , waarover ik op dit moment een boek lees , Leonie , een dubbelsspionne , die haar laatste levensjaren in Rimburg woonde .
    Vandaag ga je on route , ben nieuwsgierig naar het vervolg , succes jo
  3. Hop:
    23 mei 2017
    Geen reisverhalen meer? Hoop dat er ginder niks mis loopt!
    Groetjes
  4. Marianne:
    24 mei 2017
    Zolang ik nog niet in berenland ben hoeven jullie je geen zorgen te maken als de reisverhalen wat langer uitblijven. Gewoon geen tijd..... zoveel te zien, zoveel te doen, zoveel te reizen....