Start - lange reisdag

18 mei 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Wow, dat was een lange en vermoeiende start…..

Na een onrustige slapeloze nacht om 05.00 uur opgestaan en om half zeven kwam de taxi voor de deur. Sjaak en Irene waren zo vriendelijk om me naar Düsseldorf te brengen, een ritje van ongeveer 5 kwartier. Heerlijk, hoef ik niet met die zware koffer trein in en trein uit te sjouwen. Uiteraard wat kleine files onderweg, het spitsuur in Duitsland is inmiddels ook begonnen. Maar netjes op tijd bij het vliegveld aangekomen. De kofferweegschaal van AirBerlin gaf gelukkig hetzelfde gewicht aan als mijn mini-koffer-weger, 22,5 kg, dus geen gewichtproblemen. Douane duurde wat langer, was al behoorlijk druk hier. Uiteindelijk drie kwartier te vroeg bij de gate, dus lekker releaxed. Sjaak en Irene: dank je wel !!

De vlucht zelf was natuurlijk super vermoeiend. Hoe je van zo lang niks doen zo vermoeid kan raken is natuurlijk raar maar wel waar.

Aankomst Los Angeles was weliswaar op tijd maar voordat ik buiten het vliegveldgebouw kon was ik wel een paar uur verder. Allereerst minstens half uur in busje gewacht voordat deze naar de douanehal reed en daar de zogenaamde USA douanedans gedaan. Je kunt het beter de douanekilometers noemen. Giga grote hal waar je zigzaggend kilometers moest afleggen voordat je weer ergens aan de beurt was voor een of ander stempeltje, voor een ondervraging, voor vingerprints enz. Duurde letterlijk uren !

Toen ik eindelijk buiten was moest ik mijn grote koffer nog zien kwijt te raken. LAX heeft geen bagagedepot meer en ik had een adresje gevonden iets buiten het vliegveldterrein. Leek thuis op de computer dichtbij maar hier zag ik dat het toch 45 minuten lopen was, dus niet te doen. Gelukkig was het vlakbij een verhuurautobedrijf, dus ik heb de shuttlebus genomen naar dat verhuurbedrijf, koffer weggebracht naar het kofferdepot, daarna weer met de shuttlebus terug naar vliegveld. Vandaar met alleen een rugzak met de metro naar LA. Ik had nog wat dollars van mijn reis destijds naar New York dus op weg….. Kosten van de metro 0,75 $.

Oweee…… val gelijk met mijn neus in de Show-bizz-boter. Het hostel zou aan de overkant zijn van een metrostation in het centrum van Hollywood. Kom ik de metro uit is het me daar toch een spektakel en veel mensen. De hele straat was afgezet en omgebouwd tot een VIP-gedoe met rode lopers enz. Moest dus met een omweg aan de overkant van de straat zien te komen. Hostel is super, erg schoon, ruim opgezet, Schoon en goed werkend modern sanitair en in de slaapzalen voldoende stopcontacten voor opladen apparatuur en goede bedden. Inmiddels is het half zeven en ik ben na het inchecken nog even over de Hollywood Boulevard gezwalkt, onderweg nog een geocache gezocht/gevonden. Dit hostel zit echt midden het centrum van Hollywood ! Om 22.00 uur locale tijd viel ik om (07.00 uur vrijdagmorgen thuis), het was toen 26 uur geleden dat ik uit mijn bed in Sittard was gekropen, dus het werd hoog tijd om in mijn bed in Los Angeles te kruipen.

Vanaf nu wil ik niet meer denken aan tijdzones, ik ga alleen nog uit van locale tijd, go with the flow…..